Saturday 15 October 2011

pancitkan tayar?

     memang tak patot..! aku nak ceritakan pasal satu isu yg sedang hangat diperkatakan di kolej kdiaman aku..iaitu isu parking..kt kolej aku ni memag agk rmai penghuninya, aku agak dlam 1000 org residen kot..jadi disebabkan terlampu ramai makanya parking kete sangatlah tidak mencukupi..sebagai langkah, student ni pun park je la kete dorang di mana2 asl ada tempat..waktu ni OPS SIKAP sedang gigih dijalankan, pgetua kolej aku pon b'tindak memancitkan tayar seorang pemilik kete (yg kbtulannya budak medic)..pada pikiran aku lah, kedua pihak pon bersalah..  tpi yg buat aku bengang, bdak2 tu post dlm fb..kecoh2..org yg mule2 kesian pun jd meluat tgok pangai ko..!(gram ni...)
       
         

kesalahan di pihak pngetua:

      bagi aku, apa yang dia buat tu sgat tak relevan..mungkin pncitkan tayar itu boleh digunakan sebagai langkah terakhir..sepatutnya bagi lah  amaran ke notis ke dulu ke..buat publisiti byak2 so that sume orang tau..kalo da bg notis tp pemilik kete degil gak baru la bleh..ni tak, main pancitkan je tayar ske2 ati..tau la beliau berkuasa tp perlu ke mcm tu....kot2 student tu ada exam ke org sakit ke tak ke haru di buatnya..aku tak t'kejut la kalo satu ari t tayar dye pulak kena pncitkn pasal dendam dengan dia..


kesalahan di pihak pelajar:

    knape la anda park di tempat yang tidak sepatutnya..takde sape marah kao bawak kete tp park la mpat yg betol..(ske ati  la  aku  la nk park kt mane pon, kete aku..!) ye2 aku tau tu harte ko...tp bila dah jadi macam ni, pe citer..sume nk tunding jari..(kao slah! kao slah!) sndiri pnye salah? nampak tak? msti la tak kan..sape nk ngaku..bila suruh parking kete jauh ckit tak nak,mlas nk jalan..


best btol kalo ada tmpat prking kete cmni..save ruang..hahaha

moral of the story: ambik lah pengajaran dari ape yg berlaku..

sekian.

No comments:

Post a Comment